Month: October 2011

#756: A WEEKEND WITH AMANDA IMANI

#756: A WEEKEND WITH AMANDA IMANI

Perhaps some of you have heard her name – Amanda Imani (twitter: @amandaimani ). Stalk her on her fanpage here ! She had released her album in 2009, and such a talented voice deserves further exposure, and here is two of her songs. Thanks to an old buddy of mine – Ajai, that introduces me…

Read More Read More

#755: PELACURAN

#755: PELACURAN

Aku dah lama nak menulis pasal topik ni. Semalam, melalui 999, aku rasa ramai yang nampak aku berbaju biru dan berseluar yankee, serta berambut leleh ala Justin Bieber. Ya, aku peminat nombor satu Justin Bieber dan aku juga founder untuk MLM jual telur rebus setengah masak yang mampu memberikan power kepada lelaki di malam Jumaat.…

Read More Read More

#754: TAKTIK TESCO PERDAYA PELANGGAN DIBONGKAR – A RIP OFF !

#754: TAKTIK TESCO PERDAYA PELANGGAN DIBONGKAR – A RIP OFF !

Taktik pasaraya besar Tesco menaikkan harga pelbagai barang beberapa minggu lalu, sebelum melancarkan kempen “BIG PRICE DROP” berjaya dibongkar! Fortunately, taktik busuk dan keji itu dibongkar di United Kingdom, tempat kelahiran Tesco sendiri. Ini petikan dari berita yang dipaparkan di laman Daily Mail UK. Tesco ramped up prices on dozens of products in the weeks…

Read More Read More

#753: 48 GRO DITAHAN DALAM SERBUAN POLIS BUKIT AMAN

#753: 48 GRO DITAHAN DALAM SERBUAN POLIS BUKIT AMAN

Seorang gadis berusia 16 tahun warga Vietnam antara yang ditahan dalam satu serbuan sepasukan polis Bukit Aman, awal pagi tadi. Serbuan dilakukan Bahagian Anti Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Bukit Aman, diketuai DSP Shahrulnizam Jaafar bersama empat pegawai dan 18 anggota kira-kira jam 1.15 pagi. Gadis remaja ini mengaku sudah bekerja di pusat hiburan…

Read More Read More

#752: SEHARI, BERAPA JAM SEBENARNYA KAU KERJA?

#752: SEHARI, BERAPA JAM SEBENARNYA KAU KERJA?

Aku nak tanya, sehari berapa jam kau bekerja? Ada yang kerja 8 jam. Ada yang kerja 10 jam. Ada kawan aku yang kerja 10jam. Aku kerja 24 jam sebab aku 7-Eleven bergerak. Kalau nak slurpee, beritau. Tapi jangan samun aku sebab pada setiap masa, aku mempunyai kurang RM50 sahaja. Kalau kau kerja 8 jam tu,…

Read More Read More

#751: KISAH ORANG GAJI YANG MASIH TAK SELESAI.

#751: KISAH ORANG GAJI YANG MASIH TAK SELESAI.

Kalau kita baca berkali kali, berulang ulang, pasti kita akan kata – kita ni dah macam mengemis. Ini kisah orang gaji dari Indonesia. Tempohari, kerajaan Indonesia merajuk dek kes amah didera oleh majikan di negara kita.  Berapa ramai amah didera di Malaysia? Mungkin di Indonesia, matematik bukan salah satu subjek di sekolah dan mungkin, menteri…

Read More Read More

#750: YES, FINALLY – AN UPDATE.

#750: YES, FINALLY – AN UPDATE.

Kau jangan marah aku. Nanti terguris hati aku. Aku juga insan yang lemah seperti kau.  Aku sangat sibuk dengan mengais walaupun aku cuba untuk tidak menjadi sekor ayam. Kalau pun aku menjadi ayam, aku akan pastikan aku disembelih dan mendapat sijil halal. Teringat pulak jaman dulu dulu masa sekolah, when we were asked to write…

Read More Read More