ANA RAFFALI MEMOHON MAAF.

ANA RAFFALI MEMOHON MAAF.

Lanjutan dari posting mengenai penyanyi muda, Ana Raffali di entry ini ‘Ana Raffali Melatah Sebut Posting Ohbulan Keji’, penyanyi itu membuat counter statement di blognya.

Ana secara rendah diri memohon maaf dan dia menjelaskan perkara sebenar apa yang berlaku dan ia satu tindakan yang bijak dan tepat dari penyanyi itu bagi meredakan keadaan.

Tindakan memperjelaskan kedudukan sebenar harus dipuji dan sebagai artis baru, jarang kita mendapat respon yang sebegini baik dari seorang artis.

Aku rasa, apa yang dilakukan Ana Raffali dalam menangani isu ini harus dijadikan contoh kepada ramai lagi artis baru di luar sana, supaya peminat memahami apa yang berlaku dan sekaligus menghentikan pelbagai prasangka dari peminat dan pembaca.

Baca tulisan Ana di sini.

To me, she had apologised sincerely, and everyone has to move on. In fact, aku sendiri surprised that she wrote that piece on her blog. Dia telah bertindak di luar jangkaan ramai orang dan tindakan itu adalah sesuatu yang perlu dipuji. Kudos to you Ana. Inilah sikap yang akan membawa Ana Raffali lebih jauh. Seriously she will. And as she wrote:

“Saya sangat baru dalam bidang dimana penampilan diri memang dititikberatkan, jadi berilah masa untuk saya belajar mahirkan diri. Saya tak punya apa-apa kuasa untuk mengubah apa yang telah berlaku, tapi kuasa untuk mengampun dan mengasihani terletak dalam tangan awak. Tolong maafkan saya.”

Sikap sebegini bukan sahaja boleh dicontohi artis, tetapi kita semua. Alhamdulillah and lets move on.

Again, tahniah Ana Raffali.

5 Replies to “ANA RAFFALI MEMOHON MAAF.”

  1. Aku baca entry Oh! Bulan tu. Mostly yang tulis komen are judgmental. Menghukum hanya dengan mengetahui cerita dari sebelah pihak. Memang senario biasa.

    She is a smart girl, raised in a humble family. Memang banyak yang dia perlu belajar. Aku cuma harap dia tak putus asa dalam mencapai impiannya walaupun dalam suasana yang amat tertekan dan penuh menghukum.

  2. BRO…

    menulis perkara yang benar wpun pahit pun patut dipuji.

    tapi kalu aku mengutuk anggaplah itu bukan penipuan.

    Aku jujur juga dalam bab mengutuk.
    Cepat puji aku… cepat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *